Wielcy nadawcy pozywają organizacje non-profit, które transmitują kanały telewizyjne za darmo

Wielcy nadawcy pozywają organizacje non-profit, które transmitują kanały telewizyjne za darmo

[ad_1]

(Reuters) – Cztery główne amerykańskie sieci telewizyjne w środę pozwały grupę non-profit wspieraną przez AT&T Inc (T.N) który transmituje kanały telewizyjne przez Internet za darmo bez zezwolenia.

ZDJĘCIE PLIKU: Logo nadawania CBS jest widoczne poza ich siedzibą na Manhattanie, Nowy Jork, USA, 30 lipca 2018 r. REUTERS / Shannon Stapleton

Pozew został złożony w amerykańskim sądzie okręgowym w Nowym Jorku przez CBS Corp (CBS.N), Comcast Corp (CMCSA.O) NBCUniversal Media, Fox Corporation (FOXA.O) Fox Television Stations i Walt Disney Co's (DIS.N) ABC przeciwko Sports Fans Coalition NY (SFCNY) i jej założycielowi Davidowi Goodfriend, byłemu dyrektorowi telewizji satelitarnej Dish.

Główni nadawcy tradycyjnie pobierają opłaty od dostawców telewizji kablowej i satelitarnej, takich jak AT&T i Dish (DISH.O) opłata za rozpowszechnianie ich treści. Dając widzom treści za darmo, bezpłatna usługa Locast zagraża tym opłatom.

Pozew ma miejsce, ponieważ spory dotyczące przedłużenia umowy przewozu doprowadziły do ​​zerwania kanałów.

„Locast działa od ponad półtora roku i do tej pory nie złożył żadnego nadawcy” – powiedział David Hosp, adwokat w Orrick Herrington & Sutcliffe LLP, reprezentujący Goodfriend. Hosp powiedział, że status grupy non-profit i fakt, że nie pobiera opłat za usługę, to „solidne podstawy prawne”.

Nadawcy nie zgodzili się. „Locast nie jest Robin Hoodem z telewizji; zamiast tego, zakładanie, finansowanie i operacje Locast ujawniają jego zdecydowanie komercyjne cele ”, zgodnie z pozewem.

Goodfriend, prawnik, który pracował również dla administracji Clintona i Federal Communications Commission, uruchomił Locast na początku 2018 r. W Nowym Jorku, a usługa obejmuje teraz 30% amerykańskich gospodarstw domowych, w tym dziewięć największych rynków.

Przypadek przypomina Aereo Inc, startup uruchomiony przez Barry'ego Dillera w 2012 r., Który transmitował sygnały telewizyjne do abonentów za 1 USD dziennie lub 80 USD rocznie. Podobnie jak Locast, Aereo nie płacił nadawcom za retransmisję.

Aereo został pozwany w 2013 r. Przez liczne sieci i nadawców. Sprawa trafiła do Sądu Najwyższego USA, który w następnym roku orzekł, że Aereo naruszył prawo autorskie, czyniąc je nielegalnym. Aereo zaprzestał działalności.

Locast stał się stroną trzecią w często kontrowersyjnych relacjach między nadawcami i dystrybutorami. W czerwcu AT&T, który obecnie prowadzi spór z CBS i Nexstar, ogłosił, że przekazuje SFCNY 500 000 USD. 30 maja AT&T dodał aplikację Locast do swoich odbiorników DirecTV i U-verse.

Raportowanie Helen Coster: @hcoster; 646 223 4583. Dodatkowe sprawozdanie Hillary Russ.

.

[ad_2]

Source link