National Enquirer sprzedany dystrybutorowi amerykańskiego magazynu

National Enquirer sprzedany dystrybutorowi amerykańskiego magazynu

[ad_1]

Newstand z National Enquirer najbliżej aparatuPrawa autorskie do zdjęć
Getty Images

Tytuł Zdjęcia

Gazeta zyskała reputację dziwacznego pokrycia gwiazd

Właściciel amerykańskiego gazety brukowej National Enquirer zgodził się sprzedać tytuł dystrybutorowi czasopism Jamesowi Cohenowi.

American Media Inc (AMI) powiedział, że sprzeda tytuł i dwie siostrzane publikacje panu Cohenowi.

Tabloid został uwikłany w głośne skandale z udziałem prezydenta USA Donalda Trumpa i Jeffa Bezosa z Amazon.

Warunki sprzedaży nie zostały ujawnione, ale Washington Post zgłosił cenę sprzedaży w wysokości 100 mln USD (77 mln GBP).

W oświadczeniu AMI stwierdziło, że osiągnęło porozumienie co do zasady z panem Cohenem w sprawie sprzedaży tytułów w USA i Wielkiej Brytanii wraz z Globe and National Examiner.

„Sprzedaż tych marek pokazuje ich żywotność na dzisiejszym rynku kiosków, gdzie nadal generują prawie 30 milionów dolarów zysku rocznie”, powiedział prezes AMI David Pecker.

Rodzina pana Cohena zbudowała sieć kiosków lotniskowych w Hudson. Rodzina jest teraz właścicielem amerykańskiego dystrybutora czasopism i książek Hudson News Distributors.

„Rok po roku Enquirer jest jednym z najlepiej sprzedających się i najbardziej dochodowych tytułów kiosków” – powiedział Cohen.

Powiedział, że planuje zwiększyć współpracę wideo i dokumentalną National Enquirer, a także biznes parków tematycznych.

Wysokie skandale

National Enquirer jest najbardziej znany ze swoich dziwacznych plotek o gwiazdach i kryminałów.

W ubiegłym roku wydawca przyznał, że pomaga kampanii prezydenckiej pana Trumpa zakopać raport na temat rzekomy romans pozamałżeński z byłym modelem Playboya.

Federalni prokuratorzy ogłosili w grudniu, że AMI przyznała Karen McDougal zapłatę w wysokości 150 000 dolarów za „złapanie i zabicie” jej historii w okresie poprzedzającym wybory w 2016 roku.

W lutym Jeff Bezos, założyciel Amazon, oskarżył swoich właścicieli o próbę szantażowania go przez lubieżne fotografie.

Powiedział, że AMI chciał, żeby przestał badać, w jaki sposób otrzymali jego prywatne wiadomości.

Wcześniej w tym miesiącu wydawca ogłosił, że szuka nabywcy dla 93-letniego tytułu.

Tabloid został pierwotnie założony jako The New York Evening Enquirer w 1926 roku, kiedy to został rozprowadzony w formie gazety w niedzielę.

W szczytowym okresie miał tygodniowy obrót milionów, ale internet miał ogromny wpływ na sprzedaż.

W ubiegłym roku ogłoszono, że nakład spadł do około 265 000 – 18% w ciągu jednego roku obrotowego.

[ad_2]

Source link